Beneficiarii programului de studii pentru formare inițială nivel I și II sunt studenții UNAGE înscriși în regim cu frecvență și absolvenți ai învățământului universitar cu diplomă de licență, înscriși în regim postuniversitar, care doresc să obțină certificatul de calificare pentru profesia didactică în specializarea studiată.
Documente
- Metodologie admitere la programul de studii al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic – afișat 02.2022
- Anexa la Metodologie de admitere DPPD 2022-2023
- Metodologia de absolvire a studiilor din Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic – afișat 02.2022
- Anexa la Metodologie de absolvire DPPD 2022-2023
- Metodologie organizare DPPD (Metodologia de organizare a programelor de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică, conform OM nr. 3850 din 02.05.2017) – afișat 01.2024
- Regulament organizare DPPD (Regulamentul de organizare si functionare al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic) – afisat 01.2024
- Regulament evaluare student in cadrul programului de studii al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic – afisat 01.2024
- Regulament privind efectuarea practicii pedagogice – afișat 01.2024
- Anexa la Regulamentul privind practica pedagogica 2021-2022
- Regulament privind iniţierea, aprobarea, monitorizarea şi evaluarea periodică a programelor de studii ale Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic – afișat 01.2024
- Regulament privind programele de stimulare a studenților cu performanțe înalte de învățare și a celor cu dificultăți de învățare – afișat 14.02.2017
- Metodologie de normare a activitatilor DPPD 2022-2023
- Metodologie admitere la programul de studii al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic 2024-2025 – afișat 01.2024
- Metodologia de absolvire a studiilor din Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic 2024-2025 – afișat 01.2024
- Metodologie de normare a activitatilor DPPD 2023-2024
- Regulament privind tutoratul studenților din Universitatea de Arte „George Enescu” Iași – afișat dec. 2023
- Regulament privind programele de stimulare a studenților cu performanțe înalte de învățare și a celor cu dificultăți de învățare – afișat dec. 2023
- Metodologie de normare a activitatilor DPPD 2024-2025
Organizare/Acte de studii privind calificarea didactică:
Înscrieri pentru Nivelul I şi II al Modului Psihopedagogic (O.M. 4139 / 29.06.2022)
Pentru anul universitar 2024-2025 înscrierile pentru nivelul I, nivelul II se vor face în format fizic sau prin email și doar online pentru programele postuniversitare nivel I și nivel II.
Descarcă:
- Model cerere prelucrare date cu caracter personal DPPD angajati
- Model cerere prelucrare date cu caracter personal mentori practica pedagogica
- Model cerere prelucrare date cu caracter personal DPPD studenti, masteranzi, cursanti
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic aminteşte studenţilor care au încheiat nivelul I al Modului Psihopedagogic faptul că trebuie să se încrie la cursurile nivelului II. Aceste cursuri se vor desfăşura pe o perioadă de 2 ani după obţinerea diplomei de licenţă, în paralel cu studiile de master. Taxa 900 RON/an.
Nivelul II al Modului psihopedagogic se finalizează cu Certificatul de absolvire însoţit de foaia matricolă (30 credite).
Recomandări:
- Păstraţi în bune condiţii actele de studii!
- Nu depuneţi originalele la dosarele de concurs!
- Nu plastifiaţi actele de studii!
Informaţii la secretariat DPPD (secretar Irina Lidia Ionescu), sediul din Iași, str. Costache Negruzzi, nr. 7-9, et. 1, sala nr. 25 tel 0747 264238, 0232 276462 , fax: 0232 212551 (rectorat), dppd.departament@gmail.com, dppd@arteiasi.ro
Anul universitar 2024-2025
Departamentul nostru este format dintr-o echipă de cadre didactice cu o vastă experiență în domeniul educației, gata să vă sprijine în formarea competențelor necesare pentru o carieră de succes în învățământ.
Mai jos veți găsi lista completă a profesorilor și tutorilor care vă vor ghida pe parcursul acestui program. Aceștia sunt pregătiți să ofere îndrumare atât pe parcursul cursurilor teoretice, cât și în cadrul activităților practice.
Descarcă [PDF]:
Curriculum [PDF]:
- Nivel I și Nivel II esalonat
- Nivel I postuniversitar (1 sem.) și Nivel II postunivesitar (1 sem.)
- Nivel I postuniversitar + Nivel II postuniversiar (1 an)
Descarcă [PDF]:
- ORAR DPPD semestrul I 2024-2025 (eşalonat licenţă, master si postuniversitar / nivel I, nivel II, nivel I-II)
- GHIDUL STUDENTULUI DPPD 2024
Începând cu seriile de absolvenţi Bologna 2005-2008 (2009), nivel I, nivel II şi cursuri postuniversitare pentru calificare didactică, certificatele de studii şi foile matricole se eliberează de către Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic.
Legislație
- O.U.G. nr.49 /26.06.2014 şi Notă fundamentare – Ordonanţă de urgenţă privind instituirea unor măsuri în domeniul educaţiei, cercetării ştiinţifice şi pentru modificarea unor acte normative şi Nota de fundamentare.
- O.M. nr. 5745 / 13.09.2012 – Ordin privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare a programelor de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică)
- Legea Educaţiei Naţionale nr 1 /10.01.2011
- Legea Educaţiei Naţionale nr 1 / actualizata 12.2017
- O.M. nr. 3841 /26.04.2012 – Ordin privind aprobarea condițiilor privind organizarea masterului didactic
- O.M. nr. 657 /24.11.2014 – Privind Regulamentul actelor de studii.
- O.M. nr. 5414 /04.10.2016 – Pentru aprobarea Metodologiei pentru eliberarea adeverintei de conformitate a studiilor.
- O.M. nr. 5415 /04.10.2016 – Pentru aprobarea Procedurii privind recunoasterea programelor de formare psihopedagogica.
- O.M. nr. 3850 /02.05.2017 – Privind Metodologia de organizare a programului de formare psihopedagogica in vederea certificarii pentru profesia didactica
O.M. nr. 3851 /02.05.2017 – Privind modificarea Metodologiei de organizare a masteratului didactic - O.M. nr. 3873 din 05.05.2017 – Privind Organizarea si desfasurarea anului pregatitor de limba romana pentru cetatenii straini
- O.M. nr. 4174 / 27.07.2018 – Privind modificarea O.M. nr. 6156 / 2016 pentru Organizarea si desfasurarea anului pregatitor de limba romana pentru cetatenii straini
- O.M. nr. 4129 / 16.07.2018 – Privind modificarea si completarea O.M. nr. 3850 / 2017 a Metodologiei de organizare a programelor de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică
-
O.U.G. nr. 9 / 23.08.2018 – de modificare a LEN
- O.M. nr. 5191/18.09.2019 – privind lista institutiilor acreditate pentru programul de formare psihopedagogica
- O.M. nr. 4813/30.07.2020 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie
- O.M. nr. 5658/30.09.2020 – privind aprobarea listei instituţiilor de învăţământ superior acreditate care pot organiza Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică, în anul universitar 2020 – 2021
- OMEC nr. 4156 / 24.04.2020 privind regimul actelor de studii universitare
- OMEC nr. 4151 / 27.04.2020 privind Metodologia de scolarizare a cetatenilor straini
-
OMEC nr. 3371 / 28.02.2020 pentru aprobarea Conţinutului şi formatului foilor matricole anexe la Certificatele de absolvire ale Programului de formare psihopedagogică (nivelul I şi nivelul II)
- Legea Educatiei modificata ianuarie 2020
- Legea Educatiei modificata august 2020
- O.M. nr. 3654/20.04.2021 – pentru privind Infiintarea, organizarea bazelor de practica pedagogica
-
Adresa M.E. nr. 802 / 21.04.2021 privind modificarea si completarea Metodologiei de primire la studii a cetatenilor straini an universitar 2021-2022
-
Lege nr. 164/18.06.2021 privind acceptarea Conventiei globale pentru recunoasterea calificarilor din invatamantul superior
-
H.G. nr. 559/16.07.2020 privind Funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie
- Adresa ME nr. 33051/17.09.2021 privind practica pedagogica si grad I an 2021-2022
- O.M. nr. 5566 / 05.11.2021 – privind aprobarea listei instituţiilor de învăţământ superior acreditate care pot organiza Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică si grade didactice în anul universitar 2021 – 2022
- O.M. nr. 4139 / 29.06.2022 – privind aprobarea Metodologiei de organizare a programelor de formare psihopedagogica.
- O.M. nr. 5812/29.09. 2022 – privind aprobarea listei instituţiilor de învăţământ superior acreditate care pot organiza Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică si grade didactice în anul universitar 2022 – 2023
- O.M. nr. 4523/10.08.2022 – privind componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru practica pedagogică
- O.M. nr. 6250/15.11.2022 – privind Metodologia de elaborare, validare, aprobare si gestionare a standardelor ocupaționale
- Lege nr. 09/04.01.2023 – privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul admistratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative
- O.M nr 3725/22.02.2023 – privind aprobarea utilizarii domeniilor de studii ISCED F-2013 pentru corelarea Nomenclatorului domeniilor de studii universitare realizat de catre ME
- O.M. nr. 5041/10.07.2023 si Anexa – privind componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru practica pedagogică 2023-2024
- O.M. nr. 6234/09.09. 2023 – privind aprobarea listei instituţiilor de învăţământ superior acreditate care pot organiza Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică si grade didactice în anul universitar 2023 – 2024
- Legea Invatamantului Superior nr. 199/2023
- Legea Învățământului Superior nr. 199/2023 actualizată 24.07.2024
- Legea Invatamantului Preuniversitar nr. 198/2023
- O.M. nr. 4481/22.05. 2024 – privind accesul la studii universitare a persoanelor cu dizabilități
- O.M. nr. 4500/27.05. 2024 – privind normele metodologice de vizare acte de studii
- O.M. nr. 6569/30.08. 2024 – privind aprobarea listei instituţiilor de învăţământ superior acreditate care pot organiza Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică si grade didactice în anul universitar 2024 – 2025
- O.M. nr. 5957/13.08.2024 și Anexa – privind componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru practica pedagogică 2024-2025